Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok e-shopu www.joydecor.sk

 

Tento reklamačný poriadok upravuje zodpovednosť predávajúceho za vady predaného tovaru a ich uplatnenie spotrebiteľom v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „OZ“ alebo „Občiansky zákonník“) v znení neskorších predpisov.

 

Uplatnenie a postup vybavenia reklamácie bude podliehať v predošlom odseku uvedeným právnym predpisom a bude sa vzťahovať iba na tovar, ktorý bol zakúpený u obchodnej spoločnosti Aktivity Liptov, s.r.o., so sídlom M. Martinčeka 2, 031 01 Liptovský Mikuláš, IČO: 46 747 923, DIČ: 2023568063, IČ DPH: SK2023568063, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 81940/L, konajúca prostredníctvom Vladimíra Ľuptáka (ďalej len ako „Spoločnosť“), konateľa ako prevádzkovateľa e-shopu na webovej stránke www.joydecor.sk, a ktorého reklamácia bola uplatnená v záručnej dobe.

 

K zakúpenému tovaru je priložený daňový doklad o kúpe, slúžiaci aj ako záručný list, na ktorom sú uvedené identifikačné údaje o danom tovare.

 

  1. Záručné podmienky pre kupujúceho v postavení spotrebiteľa

1.1 Na tovar sa poskytuje záruka 24 mesiacov (dvadsaťštyri). Táto doba začína dňom vystavenia dokladu o kúpe tovaru a predlžuje sa o dobu, po ktorú bol výrobok v záručnej oprave a jej dĺžka je doba od uplatnenia reklamácie do dňa, kedy je spotrebiteľ povinný po skončení opravy si tovar prevziať, a to aj v prípade, že tak kupujúci neurobil.

1.2 Záruka sa vzťahuje na všetky viditeľné aj skryté poškodenia tovaru, ktoré nie sú zlučiteľné s jeho funkčnosťou, úžitkovými a estetickými vlastnosťami. U tovaru kupujúci preukazuje pôvod tovaru faktúrou (dodacím listom). Kupujúci je povinný si tento doklad počas trvania záruky ponechať a uschovať.

1.3 Kupujúci je povinný si tovar prezrieť po jeho prevzatí bez zbytočného odkladu. Prevzatím sa rozumie odovzdanie tovaru prepravcom zákazníkovi. Zároveň je povinný oznámiť predávajúcemu hneď po uskutočnení kontroly dodaného tovaru všetky nedostatky (poškodenia), ktoré zistil, alebo ktoré pri odbornej kontrole bolo možné zistiť. Pri zistení rozdielu v množstve alebo druhu tovaru s údajmi na faktúre či dodacom liste, je nevyhnutné podať o tomto stave správu predávajúcemu, a to bezodkladne od dňa prevzatia tovaru (objednávky).

1.4 Kupujúci je povinný oznámiť zistené nedostatky predávajúcemu písomne na adrese predávajúceho. V oznámení kupujúci musí uviesť zistené nedostatky a musí uviesť nárok, ktorý v dôsledku škody uplatňuje. Kupujúci v dôsledku poškodenia tovaru môže uplatniť nasledujúce kroky

a) dodanie chýbajúceho tovaru,
b) oprava tovaru,
c) výmenu poškodeného tovaru,
d) primeranú zľavu z nákupnej ceny tovaru,
e) odstúpenie od zmluvy (nárok na odstúpenie od zmluvy je uskutočniteľný iba v prípade, ak ani jedno z vyššie spomenutých riešení nie je realizovateľné).

1.5 Reklamačný formulár pošle kupujúci písomne poštou na adresu Spoločnosti, e-mailom na adresu v zmysle VOP, alebo osobne na adrese Spoločnosti.

1.6 Kupujúci doručí na vlastné náklady a riziko reklamovaný tovar na adresu Spoločnosti alebo inú Spoločnosťou určenú adresu. Tovar musí byť v kompletnom stave, čistý, mechanicky nepoškodený. Ku každému tovaru musí predložiť doklad o kúpe tovaru alebo jeho kópiu. Spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis vady.

1.7 Nárok na uplatnenie záruky zaniká v nasledujúcich prípadoch

a) poškodením tovaru pri preprave. Takéto škody je nutné riešiť s prepravcom pri preberaní tovaru;
b) porušením ochranných pečatí a garančných nálepiek, ak sa nachádzajú na výrobku;
c) mechanickým poškodením, neodbornou inštaláciou, manipuláciou a obsluhou;
d) používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi parametrami určenému prostrediu;
e) ak tovar bol poškodený živlami (voda, oheň, blesk, a pod.), alebo tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním, prepätím, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo poškodený iným vonkajším vplyvom.

1.8 Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

1.9 Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

1.10 Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

1.11 Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľov nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.

1.12 Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

1.13 Predávajúci vydá spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim.

1.14 Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

1.15 Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie spotrebiteľovi vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej služby, alebo prostredníctvom e-mailu.

1.16 Vybavením reklamácie sa v zmysle ust. § 2 písm. m) Zákona o ochrane spotrebiteľa rozumie ukončenie reklamačného konania, a síce

a) odovzdaním opraveného tovaru;
b) výmenou tovaru;
c) vrátením kúpnej ceny tovaru;
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru;
e) písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

  1. Záručné podmienky pre kupujúceho, ktorý nie je v postavení spotrebiteľa

2.1 V prípade, že kupujúcim je iná fyzická alebo právnická osoba ako spotrebiteľ, t. j. ktorá kupuje tovar v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, nevzťahujú sa na neho ustanovenia v časti 1. tohto reklamačného poriadku a jeho práva a povinnosti týkajúce sa vád tovaru sú upravené v zákone č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (ďalej len ako „ObZ“).

2.2 Kupujúcemu je poskytovaná záruka za akosť tovaru v dĺžke 12 (dvanásť) mesiacov, ktorá začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim.

2.3 Predávajúci akceptuje objednávky iba od tých subjektov, ktoré sú zapísané v príslušnom registri podľa slovenských právnych predpisov.

2.4 Predávajúci nenesie zodpovednosť za škodu, ani za ušlý zisk voči tretím stranám.

 

  1. Záverečné ustanovenia

3.1 Tento Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok e-shopu joydecor.sk.

3.2 V prípade zmeny v Reklamačnom poriadku, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Reklamačného poriadku platného a účinného pri uzatvorení Kúpnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.

3.3 Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia dňa 01.10.2023.